Nyheter

Filtrera på kategori

Visar 2 resultat

Internationell marknadsföring 26 jan 2021

Ny film utforskar hemligheten bakom Stockholms kreativitet

I det dokumenära filmprojektet ”The Secret Formula of Stockholm” söker vi efter hemligheten bakom stadens kreativitet genom intervjuer med tre internationella talanger, bosatta i Stockholm: Iolanda Leite, som flyttade från Lissabon till Stockholm med sin familj 2016 för att arbeta som lektor och utveckla sociala robotar vid institutionen för robotik, perception och lärande på KTH; Rorey Jones, som bytte Atlanta för Stockholm för 9 år sedan för en karriär på Spotify och blev djupt förälskad i staden. Han bor nu här med sin hund Knut och kombinerar ett livligt stadsliv med naturen; samt  Kamohelo Khoaripe, som lämnade sin hemstad Johannesburg för Stockholm för fem år sedan för att arbeta med musik. Han är nu frontman i Off The Meds, en experimentell elektronisk DJ / Rap-kvartett. Resultatet är en film som berättar genuina historier från internationell inflyttad talang i staden samtidigt som den porträtterar en vardag i en av världens mest kreativa, innovativa och inspirerande städer. - Internationella talanger berättar sin historia om Stockholm. De beskriver hur våra värderingar tillsammans med en öppen atmosfär och ett jämlikt samhälle, gör det möjligt för dem att vara kreativa. Det är något för Stockholm att verkligen värna och utveckla, säger Anna König Jerlmyr, finansborgarråd i Stockholms stad. Att porträttera Stockholm genom ”locals” är karaktäristiskt för Visit Stockholms och Invest Stockholms kommunikation. Den nylanserade siten www.visitstockholm.com låter besökaren upptäcka staden genom guider skapade av Stockholmarna själva. Om filmen ”Secret formula of Stockholm” är framtagen av Visit Stockholm och Invest Stockholm och producerad av Garbergs Reklambyrå och Tarot Pictures. Regissör är Gustav Bondeson, Tarot Pictures.

Läs mer om Ny film utforskar hemligheten bakom Stockholms kreativitet
Internationell marknadsföring 9 sep 2020

Så marknadsför vi Stockholmsregionen i världen

Som medlem i Stockholm Business Alliance ingår man under varumärket Stockholm – The Capital of Scandinavia, vars vision är att vara känd som en av de mest kreativa platserna i världen.  Internationell marknadsföring utgör en viktig del av SBA-samarbetet. Det är genom att öka kännedomen om Stockholmsregionen, våra styrkor och värderingar, som vi lyckas attrahera internationella företag och talanger att flytta hit.  Läs rapporten om hur vi arbetar med internationell marknadsföring: Så marknadsför vi Stockholmsregionen i världen (PDF 8,5 MB)Ladda ner

Läs mer om Så marknadsför vi Stockholmsregionen i världen